De fleste håndværkere har nok prøvet at stå i den situation at de ikke kan finde en ordre og derfor enten er kommet for sent eller har mistet den. Det kan også være at det har vist sig at de ikke har tjent det de burde på ordren eller måske dissideret tabt penge på ordren.

Det kan undgås med ordrestyring for håndværkere. Det er et system der hjælper med at holde styr på de forskellige ordre. Derudover kan det hjælpe dig med at forbedre din likviditet og se hvornår du har plads i kalenderen til nye kunder. 

Forbedre din likviditet

En god likviditet er alfa og omega for enhver virksomhed og det kan et ordrestyringsprogram hjælpe dig med. Det er muligt at mindske de penge du før har haft brug for at have bundet i et lager, da du kan få vist din leverandørs lager via systemet. Det betyder du kan se hvad der er på lager og hvad varene koster.

Du har også mulighed for at se om der er alternativer. Sidst men ikke mindst vil det være muligt at se hvad du tjener op en ordre og du har mulighed for at justere tilbudet inden du afgiver et tilbud.

Du har også mulighed for at få inkl. dit økonomisystem så det er muligt med det samme at sende en faktura til kunden så snart ordren er færdigt. Du kan også se hvor mange penge du tjener på dine medarbejdere og om der er huller i deres uge, hvor du med fordel enten kan flytte dem til andre opgaver eller sige ja til en ny ordre. 

Det giver dig også mulighed for at ansætte eller fyre medarbejdere alt efter hvad der er af behov i virksomheden. Og det kan blandt andet ske på baggrund af, at du kan se hvor rentabel den enkelte medarbejder er for virksomheden.

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *