Skal dit online salg have et nyk opad i det kommende kvartal? Så kan du med fordel booste trafikken til din webshop ved hjælp af Google Ads.

Hvad er Google Ads?

Google Ads – tidligere kendt under navnet Google AdWords – er blandt de mere effektive måder hvorpå du kan reklamerer for din shop, dit brand, eller din ydelse online. Du kender sikkert til Google Ads fra et kunde perspektiv. Når du har søgt på en vare eller en ydelse på Google, vil de første tre resultater af søgningen ofte være behæftet med en lille ”Ad” etiket.

Denne etiket indikerer, at søgeresultatet ikke er organisk, men der imod er en annonce. Annoncøren har betalt for at denne annonce skal fremkomme som resultat af søgning et bestemt ord eller udtryk – for eksempel ”billige løbesko” – og Google sørger dermed for, at annoncen havner øverst på søgeresultat siden, over de organiske søgeresultater.

Hvorfor skal jeg benytte mig af Google Ads?

Der er mange åbenlyse fordele ved denne marketing metode. Først og fremmest fanger du potentielle kunder på et tidspunkt, hvor de selv har vist en indledende interesse for produkter, som du sælger.

Når en person søger på ”billige løbesko” på Google, er det højst sandsynligt fordi han eller hun ønsker at købe et par løbesko (og selvfølgelig gerne vil have dem så billigt som overhovedet muligt). Her vil en Google Ad, som fører ind til en aktuel kampagne med rabatter på løbesko i din butik, være helt eminent når det handler om såvel awareness som når det gælder om at skaffe trafik til siden – og i sidste ende kunder i butikken.

Du har således langt større chancer for at lukke et salg, hvis du benytter dig af SEM (Search Engine Marketing, eller søgemaskine markedsføring som det hedder på dansk) i form af Google Ads. Du kan få hjælp til SEM hos et Google Ads bureau – læs mere på Adtimize.dk